8 Şubat 2018 Perşembe

TAVUKLU ISLAMA BÖREK

Islama börek ailemden öğrendiğim en lezzetli tariflerin başında geliyor. Uzun zamandır yapıp paylaşmak niyetindeydim ancak buralarda çok yakın zamana kadar taze yufka satılmıyordu. Haftasonları alışveriş için gittiğimiz Heilbronn'da taze yufkacı açılınca çok sevindim. Vakumlu yufka tepsi böreği yapmak için yeterli oluyor ama bazı tariflerin gerçekten taze yufka ile yapılması daha iyi oluyor.

Taze yufkayı bulur bulmaz ocak üstü böreği ve yufkalı gözleme denedim. Sıra artık ıslama yapmaya gelmişti.

Benim ıslama börek tarifim teyzemden. Internette benzer tarif var mı diye merak edip biraz baktım. Islama adı altında beşamel sos ile yapılan farklı çeşit tariflere rastladım. Yine Sinop'lu bir arkadaşım bana ıslama diye farklı tür yapılış tarif etmisti.

Diğer tariflerin isim kaynağını bilmiyorum ama benim tarif Çerkez tarafım olan anneannemden geliyor.



Tarifi yazmak için teyzemden izin alırken böreğin ailedeki hikayesini de ögrendim. Anneannem tavuğu bütün olarak önce haşlarmış. Tabi eskiden tavuklar şimdikiler kadar da küçük değilmiş. Sonra bir tepsiye araları yağlı üç kat yufka serip haslanmış tavuğu ayırmadan kemikleriyle bütün olarak tepsiye koyarmış. Baharatını serpip üzerine tekrar yufkalarla kapatırmış. Bana bu yapılış şekli çok ilginç geldi. Nasıl bütün bir tavuk kemikleri ile konuluyor ki,  niye ayırmıyordu dedim. Tabi o zamanki aile şartlarını simdi kendimizinkiler gibi düşünmemek gerek. Bu yemekler kalabalık ailelere yapılıyordu. Teyzem oluyordu işte dedi. Hatta yufkanın altında tavuğun hangi parçası olduğu belli olmadığından sofrada kime neresi geldi diye kendi aralarında eğlence olurmuş.

Teyzem kendi yapmaya başlayınca bu yapılış şeklini değiştirmiş. Yemesi pratik ve kolay ikram edilen bu tarife dönüştürmüş.

Fotoğraf çekmeye ayırabilecek çok fazla vaktim yoktu. O yüzden böreklerin tavuk suyunu tam çekmesini bekleyemedim. Tavuk suyunu tam çeken börek fotoğraftakinden daha ıslak gözüküyor.

Islama böreği yapıp denerseniz sonucu benimle paylaşmayı unutmayın. 




3 adet yufka
1 yemek kaşığı dolusu tereyağı
1 su bardağından 2 parmak az sıvı yağ
3-4 adet kalçalı tavuk butu
Tarçın
Kırmızı biber
Tuz, karabiber
1 adet soğan (tavuğu haşlamak için sadece)

Tavuklar yıkanıp temizlenir. Bir adet çentik atılmış soğan, tuz ve karabiber ile haşlanarak pişirilir. Haşlanan tavuklar ayrı bir kaba alınır ve kemiklerden ayrılarak küçük parçalara bölünür.

Fırın 180 derece C ısıtılmaya başlanır.

Tereyağı yakmadan eritilir ve sıvı yağa karıştırılır. Bir yufka masaya serilir. Yufkanın yarısına yağ sürülüp diğer yarısı üzerine katlanır. Yufkanın büyüklüğüne göre yarım ay şeklindeki yufka dörde veya beşe bölünür.

Tarçın, kırmızı biber, karabiber ve tuz bir kasede karıştırılır.

Bu üçgen kesilen yufkalara biraz yağ sürülüp tavuk konur. Tavukların üzerine çay kaşığı ile baharat karışımı serpilir. Ve yufka sarılır.

Sarılmış böreklerin üzerine yağ sürülüp fırına verilir.

Üzerleri kızarana kadar pişirilir. Fırından çıktıktan sonra 5-10 dk dinlendirilir. Üzerlerine yavaşça ılınmış tavuk suyu dökülür. Ne kadar tavuk suyu kullanılacağı yufkanın cinsine böreklerin büyükluğüne göre değişebilir.  Ihtiyacın fazlası olan tavuk suyu ile mis gibi şehriye çorbası yapılır.

Börekler bekledikçe tavuk suyunu çekecektir. O yüzden ilk başta çok fazla koymaya gerek yok.



2 yorum:

  1. Selam mehveş ablacım çocukluğumun özel tadlarında biriydi bizde de anneannem yapardı bu böreği çok severdim.Hazır haşlanmış tavuğum varken sayfanda da adresi görünce denemek istedim.umarım o zamanki lezzeti yakalayabilirim.şimdi fırında pişmesini bekliyorum çok heyecanlıyım��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burayı fark etmemişim Esma. Şimdi gördüm.İnşallah güzel olmuştu. Eline sağlık.

      Sil