5 Şubat 2018 Pazartesi

AMERIKANER

Geçenlerde Instagram'da bir hikaye içinde Amerikaner'in adını geçirdiydim. Bir kaç arkadaşım ne olduğunu sorunca yapmak aklıma düştü.

Arada kızım istediği için ona aldığım halde kendim hiç yememiştim. Hazır olarak genelde 10 cm çapında büyük kurabiyeler olarak satılıyor. Üzerinde şekerli ve çikolatalı glazur oluyor. Benim şekerli glazurla çok aram yok. Belki ondan çok ilgimi çekmemişti.




Amerikaner pasta kitaplarında genelde çocuklar için kategorisinde olur. Muhtemelen üzeri ve süslemesi daha çok onların ilgisini çekeceği için. Ama kesinlikle büyüklerin de favorisi olmaya aday bir kurabiye. O kadar yumuşak ve hafif bir tadı var ki! Hatta ben fırından çıkar çıkmaz bir tane denedim. Ağızda yok gibi ama tadı var. O kadar hafif ama bir o kadar da lezzetli bir kurabiye. Şahsen bana kalsa ben glazursuz sade halini tercih ederim.
Ama çocuklar için glazur ve pasta süslemeli hali kesinlikle daha ideal.

Hatta daha iyisi koyun glazuru ve süslemeleri önlerine, kendi Amerikanerlerini kendileri yapsınlar.

Hamur oldukça yumuşak. Hamura sakın un ilave etmeyin. Sıkma poşeti ile şekil vermeyi başka tariflerden okudum. Çünkü yaptığım tarifte sadece kaşıkla koyun deniyordu. Ilk başta o kadar yumuşak hamurdan düzgün Amerikaner nasıl olacak gözüm kesmedi.  O yüzden ilk tepsi geniş aralıklı ve denemelik yaptım. Sıkma poşeti ile iki kat olacak şekilde halkalar sıktım. Üstleri sivri kalmasın diye düzelttim.  Çok düzgün yayıldı. Ikinci tepsiyi buna göre hazırladım.

Bu tarifle 6 büyük ya da bir sürü küçük Amerikaner yapabilirsiniz. Sadece pişme süresi değişir. 10 dk hazırlaması yaklaşık 10 dk da pişmesi dersek 20 dk'da ana işlem tamam.

Yapıp denerseniz sonucu benimle paylaşmayı unutmayın.

Kaynak: www.springlane.de





100 gr Yumuşak tereyağı
100 gr Şeker
Vanilya
1 Tutam tuz
2 Yumurta
1 Yemek kaşığı Nişasta
3 Tatlı kaşığı kabartma tozu
250 gr Un
4 Yemek kaşığı süt

Glazur için:
250 gr Pudra şekeri
4 Yemek kaşığı su
100 gr Bitter çikolata




Fırını 200 °C'a getirin. Fırın tepsisine fırın kağıdını yerleştirin.

Tereyağı, vanilya ve şekeri karıştırın. Yumurtaları da ilave edip homojen karışım olana kadar çırpmaya devam edin.

Un, kabartma tozu ve nişastayı eleyerek birbirine karıştırın. Sütle beraber dönüşümlü ana hamura ilave edin.

Isterseniz kaşık yardımı ile karışımdan parçalar alarak yeteri kadar aralıklı tepsiye dizin. Ya da sıkma torbası kullanın. Ben sıkma torbası ile şekil verdim.

Yaptığınız Amerikaner'in büyüklüğüne bağlı olarak 10 dk gibi üstü kızarmaya başlayana kadar pişirin. Küçük Amerikanerler yaklaşık 6-7 dk'da pişiyor.


Pişen Amerikanerleri tepsiden düz kısmı üste gelecek şekilde soğutma teline alın.


Şekerli glazur için pudra şekeri ve suyu hiç pütür kalmayacak sekilde karıştırın. Kurabiyenin düz yüzeyine sürüp kurumaya bırakın.

Çikolatayı benmari usulü eritip onu da şekilvermek istediğiniz gibi kurabiyenin üstüne sürün. Kurumaya bırakın.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder