28 Şubat 2018 Çarşamba

KADAYIF BÖREĞİ

Kadayıf böreği benim instagramda yaptığım ilk paylaşımlarımdandı. Eski ve artık beğenmediğim fotoğraflarımı arşive atarken bu güzel böreğin arşivde kalmasına gönlüm razı olmadı. Bu güzel böreği ben kardeşimde yemiştim ilk. O da tarifini rahmetli kuzenimden almış.



Bu böreğin en sevdiğim taraflarından biri önceden hazırlanıp sosunu dökmeden buzdolabında bir süre saklanabiliyor olması. Yemek saatine yakın sosu dökülüp, pişirilip sıcak sıcak ikram edilmesi. Evet bu böreğin içindeki peynir türlerinden dolayı sıcak tüketilmesi daha ideal. Ama soğuk da yine de güzel.

Ben buraya tarife her ne kadar ölçü yazsam da peynir ve pastırma miktarını istediğiniz gibi arttırıp azaltabilirsiniz.

Sos miktarı bütün malzemeye yetmesini sağlaması açısından önemli. Az olursa üstler çok kuru kalır. Çok olursa da çok cıvık olabilir.

Ben yağ olarak tereyağlı da sıvı yağlı da ayrı ayrı yapıyorum. Yağ miktarı da damak tadınıza göre arttırıp azaltılabilir. Benim kullandığım ölçülerle tarif şu şekilde.



250 gr Tel kadayıf
425 gr Süt
3 Yumurta
100 gr Yumuşak tereyağı (veya 75 ml Sıvı yağ)
50 gr Pastırma
100 gr Kaşar peyniri
100 gr Dil peyniri (ya da herhangi benzer peynir)

Fırını 200 derece C turbo'da ısıtmaya başlayın.

Eğer kadayıf vakumlu poşette ise önce kadayıfı güzelce ayırıp havalandırın.

26 cm'lik fırın ya da tart kalıbının her tarafını yağlayın. Kadayıfın yarısını serip üzerini bastırın. Kaşar peynir ve dil peynirinin yarısını üzerine serpip onların üzerine ufak ufak parçalanmış pastırmayı yayın. Pastırmanın üzerine kalan peynirleri de koyun. Kalan kadayıfla peynirlerin üzerini kapatın. Eliniz veya bir kaşık yardımı ile üzerini iyice bastırarak düzleştirin.

Yumurta, yağ ve sütü ayrı bir kapta çırpma teli ile birbirlerine karışacak kadar çırpın.

Bu sosu kadayıfın üzerine her tarafı ıslanacak şekilde dökün. Tekrar kaşıkla üzerini bastırın.

Fırına verin. Yaklaşık 30 dk sonra üzeri kızarınca fırından alın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder