25 Ocak 2018 Perşembe

ZUPFKUCHEN (BENEKLI CHEESECAKE)

Her zaman yaptığınız cheese cake'den farklı bir tür denemek isterseniz size benekli şirin görüntüsüyle Zupfkuchen'ı öneriyorum. Bence kakaolu tabanı ve benekleri ile çok güzel bir görüntüsü var. Ve tabi tadı da ayrı güzel.

Zupfkuchen Almanca orjinal isminde Russicher Zupfkuchen olarak geçiyor. Yani adı Ruslarla beraber anılıyor. Aslında pasta Rus mutfağına ait değil. Çünkü zaten Rusya'da quark da yokmuş.

Dr Oetkerin 1993 yılında yaptığı bir tarif yarışması sonunda pişmemiş pasta üzerindeki kakaolu beneklerin şekli Rusya'daki kiliselerin sivri kulelerine benzediğinden bu ad verilmiş.    O yüzden bir karışıklığa sebep olmamak için, biz pastayı sadece Zupfkuchen olarak tanımlasak yeterli bence.

Aslında arama yaptığınızda belli başlı az sayıda kaynakta tarif var. Diğerleri o tariflerden yapılma ya da esinlenilme.

Yuvarlak kalıpta kenar da yapılarak daha kalın cheesecake katmanlı Zupfkuchen da çok güzel oluyor. Onun için ideal ölçüler Dr Oetker sitesinde. Onu da yaptım ve beğendim.

Ben kenar yapmak istemedim. Bir de ince yapıp daha düşük ısıda pişirirsem üstünün kızarmasının önüne geçmiş olur muyum dedim. Çünkü önerilen ısı genelde 180 derece C. Ama bu ısıda benim fırınımda üstü hep çok kızardı. Ve bence açıkcası bu pastayı görsel olarak güzel yapan üzerindeki benekler. Onlar kızarıklıkla karışınca pek bir anlamı kalmıyor.

Ben 4. denememde çareyi fırın sıcaklığını 140 derece C'a düşürerek buldum. Üzeri renk değiştirmeye başladığında fırını kapattım. Istediğim görüntü ve tat oldu sonunda.

Bir de tarifi aldığım orjinal kaynakta ölçüler fırın tepsisine göre benim yazdığımın iki katıydı. Bize yarım ölçü yeterli geleceği için ben bu ölçülerde yaptım ve yazdım. Siz isterseniz iki katı olarak büyük fırın tepsisine yapabilirsiniz.

Ve son olarak evet pastanın özelliği quarkla yapılması. Türkiye'de sade quarkı sadece SEK üretiyor bildiğim kadarı ile şu anda. Eğer onu bulmanız zor ise labne de kullanabilirsiniz.





(Tarif için kaynak: www.backenmachtglueklich.de)

Hamuru için malzemeler:

125 gr yumuşak tereyağı
90 gr şeker
1 orta boy yumurta
225 gr un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
25 gr kakao
Bir tutam tuz

Cheesecake katmanı için malzemeler:

175 gr tereyağı
100 gr şeker
2 orta boy yumurta
500 gr quark (ya da labne)
40 gr nişasta
Vanilya

Yaklaşık 30 × 20 cm ebatlarında bir fırın tepsisini tereyağı ile yağlayın ya da yağlı kağıt serin.

Hamuru için yumuşak tereyağını şeker ile köpük gibi olana kadar iyice çırpın. Yumurtayı ilave ederek çırpmaya devam edin. Kuru malzemeleri birbirine karıştırarak ilave edin. Beraber yoğurun. Hamuru şeffaf folyoya sararak 15 dk buzdolabında dinlendirin.

Fırını 140 derece C'da  alt üst ayarda ısıtmaya başlayın. (Orjinal tarifte 180 derece C deniyor. Ancak bu sıcaklıkta üstü çok fazla kızarıyor. Fırınınızın genel performansına göre siz 140 -180 derece C arasında sıcaklık kullanabilirsiniz. )

Cheesecake katmanı için tereyağını yakmadan eritip kenara soğumaya alın. Şeker ve yumurtaları köpük gibi olana kadar çırpın. Quark, nişasta, vanilya ve tereyağını ilave edin.

Hamurun yaklaşık 1/4'üne yakınını tepsi içine yayın. (Dışarıda açıp yayarak sonra tepsiye yerleştirmek daha kolay oluyor. Eğer hamur merdaneye yapışırsa biraz un serpebilirsiniz.)

Üzerine cheesecake katmanını dökün. Kalan 1/4 hamuru açıp isterseniz rastgele parçalar kopararak, isterseniz kurabiye kalıbı ile şekiller keserek cheesecake katmanının üzerine dikkatlice rastgele yerleştirin.
Tepsinizi ondan daha büyük bir fırın tepsisine yerleştirip o tepsiye su doldurun. Eğer kelepçeli kalıp kullanıyorsanız içine su girmemesi için tedbir almayı unutmayın.
Önceden ısıtılmış fırına verin.




Cheesecake katmanı hafif renk değiştirmeye başlayınca yaklaşık 1 saat 10 dk sonra fırını kapatın. Kapağı hafif açık bırakılmış fırında soğumaya bırakın.


(Daha önce yapıp paylaştığım Zupfkuchen'dan ayrı bir kare)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder