15 Ocak 2018 Pazartesi

HAŞHAŞLI ÇÖREK

Haşhaşlı çörek pek kendi rızamla alacağım bir şey değildi. Bir vesile ile denemek kısmet olmuştu. Sonra sırf o çöreğin hatırına, odun ateşi ile pişiren o uzaktaki fırına gider olduydum. Uzun zamandır yemedim. Geçen aklıma geldi. Aynı onun gibi baton kalıpta bir tarif aradım. Istediğim gibi bulamadım. Ben de fındıklı çörekli başka bir tarifi haşhaşlıya çevirdim.

Bu çörek bana o tadı yakalattı. Artık canım istediğinde oraya gitmeme gerek kalmadı.

(Bir de aman dikkat! Küçük çocukların ve bebeklerin haşhaş tüketmesi uygun değil. Yedirmeyin.)


Kaynak: Hamur kısım www.rezeptschahtel.de'den alınmıştır.


Hamuru için:
300 gr un
50 gr şeker
15 gr yaş maya
100 ml ılık süt
Vanilya
1 yumurta
50 gr tereyağı
1/4 tatlı kaşığı tuz

İç harcı için:
100 ml süt
50 gr şeker
100 gr dövülmüş haşhaş
Vanilya

Not: Haşhaşlı hazır iç harçlar satılıyor. Dövülmüş haşhaş bulamazsanız onlardan da kullanabilirsiniz.



Un ve şekeri karıştırma kabına birbirine karıştırarak koyun. Ortasını havuz yapın. Ilık sütün içinde mayayı eritip bu havuza dökün. Yanlardan biraz un da katarak 20 dk ön mayalandırma yapın. Diğer malzemeleri de ilave ederek hamuru iyice yoğurun. (Eğer stand mikseri kullanıyorsanız 10 dk) Hamurun üstünü kapatarak yaklaşık 45 dk mayalanmaya bırakın.

Bu süre zarfında haşhaşlı iç harcı hazırlayın. Bunun için süt ve şekeri kaynatın. Haşhaş ve vanilyayı ilave edip 2 dk boyunca kısık ateşte karıştırıp kenara alın.

Mayalanmış hamuru dikdörtgen şekilde açıp iç harcı yayın.


Rulo yapın.


Ortadan ikiye uzunlamasına kesin.


Kesik kısımlar üstte kalacak şekilde birbirine sarın. Bana kalıp ölçülerinde kestiğim fırın kağıdına dışarıda koyup onu kalıba yerleştirmek daha kolay geldi. Bir de ben kesik yüzeyleri üste getirmeyi tam beceremedim. Siz daha dikkat edin.



Yağlanmış ya da kağıt konulmuş 26 cm'lik baton kalıba yerleştirin. Burada da üzerini kapatarak kalıp dolana kadar yaklaşık 45-60 dk mayalanmaya bırakın.



Önceden ısıtılmış turbo 180 derece ya da alt üst 200 derecede ısınmış fırında yaklaşık 40 dk pişirin.

Isterseniz piştikten ve soğuduktan sonra üzerine beyaz glasur dökebilirsiniz. Ben hazır glasur kullandım.
Afiyet olsun. Denerseniz sonucu bana iletmeyi unutmayın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder