10 Ocak 2018 Çarşamba

TARÇINLI TAZE PEYNIRLİ KURABIYELER


Taze peyniri ben bir çok tatlıda kullanıyorum. Kurabiyede hiç kullanmamıştım. Yine bir değişiklik olsun dedim ve taze peynirli kurabiye tariflere bakındım. Bu kurabiyeler hoşuma gitti. Yalnız ana tarifteki un miktarı ile hamur bana çok cıvık geldi. Buzdolabında dinlendikten sonra da toplanmayacağını düşündüm. Çünkü ufak toplar yapmak gerek. O yüzden ben biraz daha un ilave ettim.
Yumuşaacık kurabiyeler oldu. Biz sevdik. Siz de denemek isterseniz bana haber verin.



Cinnamon Cream Cheese Cookies Orginal recepy is from @thissillygirlskitchen


(200 ml bardak ölçü olarak alınmıştır.)

1/2 bardak yumuşak tereyağı
85 gr taze peynir
1+1/2 bardak pudra şekeri
1 yumurta
1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
Vanilya
Bir tutam tuz
1+3/4 bardak un

1/4 bardak toz şeker
1 yemek kaşığı tarçın

Karıştırma kabında tereyağı ve taze peyniri çırpın. Pudra şekerini de ilave edip birbirlerine iyicene karışmış olana kadar çırpmaya devam edin. Yumurta, vanilya, tuzu da ilave edin. Son olarak un ve kabartma tozunu koyarak yumuşak ama düzgün bir hamur olana kadar yoğurun. Gerekirse biraz daha un ilave edebilirsiniz. (Ben bir bardaktan fazla ilave ettim.) Buzdolabına bir saat dinlendirmek üzere kaldırın.

Fırını 190 dereceye ısıtın. Toz şeker ve tarçını bir kasede karıştırıp bekletin.

Hamurdan yaklaşık iki tatlı kaşığı parçalar alıp yuvarlayın. Şekerli tarçına iyice bulayıp 2 cm aralıkla yağlanmış ya da fırın kağıdı konulmuş tepsiye dizin.

Yaklaşık 10-12 dk ısıtılmış fırında pişirin. Kabarmış ama üstleri kızarmamış olmalı. Piştikten sonra 10 dk fırın tepsisinde bırakıp sonra soğutma teline alın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder