12 Temmuz 2017 Çarşamba

MÜCVER KEK





Evin yan tarafındaki boş arsada köyden bir Alman komşu bahçe yapıyor. Türlü sebze yetiştiriyor. Bana da ara sıra bir şeyler veriyor sağolsun.

Geçenlerde de 2 tane kabağı kapımın önüne bırakmış. 2 tane deyince öyle bildiğiniz boyutlarda kabaklardan değil ama. 1 tanesi 1 kg'dan fazla çekiyor. Dedemizin sağlığı daha iyiyken kendimiz de bahçe yaptığımızdan biliyorum. Bu koyu yeşil cins kabaklar kısa sürede çok çabuk büyüyor. Bu tabiri sevmesem de çok arsız oluyorlar.. Benim gibi kabak sevenler için tabi ideal bir durum bu tabi ki. Çorbası, yemeği, salatası, mücveri, keki derken türlü lezzetler çıkıyor.



Benim aklıma bu sefer daha büyükçe olanla fırında bir şey yapma fikri geldi. Mücver gibi ama mücver olmasın dedim.

Bir tarif uydurdum. Oldukça da güzel bir şey oldu. Uydurma bir tarif olduğu için siz de aşağıdaki ölçülere bire bir uymak zorunda değilsiniz. Ya da uyacağını düşündüğünüz başka ilaveler de yapabilirsiniz. Benim tarifte kullandığım kabağın miktarı 1200 gr geldigi için ölçü olarak da onu yazdım.

Kek ertesi güne kalırsa mikrodalga, tost makinesi ya da ekmek kızartma makinesinde ısıtılabilir.

Deneyip yaparsanız, görüşlerinizi benimle paylaşırsanız şimdiden teşekkürler.

Komşumun bahçesi

(Su bardağı 200 ml ölçüsü olarak)

1,200 kg  Rendelenmiş ve suyu sıkılmış kabak,
3 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz, karabiber
200 gr çatalla ezilmiş beyaz peynir
Maydanoz ve/veya dereotu

Fırını 180 dereceye getirin.

Tüm malzemeyi beraber iyice karıştırın. Üzerine fırın kağıdı serilmis fırın tepsisine yayın. 40 dk kadar pişirin. Ben 20 dk sonra 170 dereceye düşürdüm. 10dk daha 150 derecede pişirdim.

Benim fırının performansı biraz hızlı o yüzden siz kendi fırınınızın ayarına göre içi çiğ kalmayacak şekilde pişirin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder