2 Temmuz 2017 Pazar

LAVANTA-LİMON ŞURUBU

Yazın sıcaklarda en çok içecek şeyler arıyoruz. Her zaman içtiklerimizin dışında farklı tatlar denemek de güzel oluyor. Lavantanın rengi, kokusu, fotoğraflardaki fotojenikliği, estetikliği bana yeni tarifler arattırırken, şurup halinin onunla yapılanların en başında geldiğini gördüm. Bir kitaptaki misket limonu şurubu tarifini biraz değiştirerek lavantalı şurup haline getirdim.



Ben tarifte normal limon kullandım. Lavantanın aromasının ne kadar yoğun olabileceğini tam kestiremediğimden 1 kaşık lavanta kullandım. Çok güzel oldu. Ama daha keskin aroma olsun denirse 2 yemek kaşığı da rahat konulabilir.

Internetten okuduğum muhtelif tariflerde kimisinde lavanta kaynatılmış, kimisinde demlenmiş. Kendi orjinal lavanta çayı paketimde, kaynamış suya lavanta karıştırılarak demleme şeklinde tarif verildiği için ben de şurup için benzer yöntemi kullandım. Lavantayı  en baştan koymadım.

Bir de bir çok kişi gıda boyası kullanarak lila renk elde ediyor. Ama ben gıda boyası kullanmayı sevmediğim için kullanmadım

Bu tariften lavantayı çıkarıp bir limon daha kullanarak sadece limon şurubu da hazırlayabilirsiniz.

Lavanta şurubunu sodaya, soğuk çaylara katarak nefis içecekler yapabileceğiniz gibi kurabiye ve tatlılara da aroma verici olarak kullanabilirsiniz.

Önemli Not: 6 yaş altı çocuklara içeceklerde kullanmayın.
Hamilelerin ve emziren annelerin kullanması da tavsiye edilmiyor. Diğer sağlık problemi olanların kendilerine zararlı olup olmadığını araştırarak yapmalarını öneririm.



2 limon (Kabukları yenilebilir olmalı)
1 yemek kaşığı lavanta
200 gr şeker
150 gr su

2 limonu sıcak su ile güzelce yıkayıp kurulayın. Kabuklarını rendeleyin. Sularını sıkın.
Limon kabuklarını su ve şeker ile beraber tencereye koyup kaynatın. Kaynayınca 10 dk daha kısık ateşte pişirin. Ocaktan alıp limon suyunu ve lavantayi ekleyip kapağını kapatıp kenara alın. Soğuyunca temiz ve dezenfekte edilmiş şişeye doldurun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder