5 Aralık 2016 Pazartesi

LAVANTALI SABLE BISKÜVİ

Kurabiye kim sevmez ki? Ben de çok severim ama şu aralar minik oğlumdan dolayı hep en kolay işler peşindeyim. Bu sable bisküviler de çok kolay aslında. Ama dinlenmesi, şekil vermesi derken yine biraz zaman alıyor.

Ben bu bisküvilere cuma gecesi başladım. Hamuru hazırlayıp dolaba koydum. Cumartesi gün içinde fırsat olmayınca yine cumartesi gecesi oğlanı yatırıp 11'den sonra pişirme işine giriştim. Tabi bir gün beklemiş hamur çok sertleştiğinden onu yatırmaya çıkarmadan önce hamuru buzdolabından çıkarmıştım.

Böylece bu kolay bisküvileri 2 güne yaymış oldum. Aslında normal şartlarda en fazla bir saatte yemeğe hazır mis gibi kurabiyelerimiz olur.

Lavantalı kurabiye fikri ise instagram arkadaşlarımda gördükten sonra denemek lazım, neden olmasın dedikten sonra oluştu. Aslında lavanta şekerini başka bir tarifi yapmak için hazırlamıştım. O tarifi beklemeden bu kurabiyelere giriştim.

Ben bu bisküvilere lavanta şekerini eleyerek lavanta hariç tam 100 gr ölçtüm. Ama eleğin üzerinde kalan yaklaşık bir yemek kaşığı lavantayı da bütün olarak hamura ilave ettim. Böyle lavanta aroması uzaktan hissediliyor. Havanda dövülmüş olarak da ilave edilir ya da 1 kaşık daha fazla konulabilir. Böylece sevenleri için daha yoğun bir aramo olur.

Aslında saf yenilebilir lavanta bulmam da çok kolay olmadı. Normal çay vb. satılan yerlerde bulmak zor. Ben burada özel ve organik ürünlerin satıldığı Reformhaus'tan % 100 saf lavanta çayı olarak aldım. Siz de özellikle bitki çayı satan dükkanlarda arayabilirsiniz.

Ve sonuçta ortaya bir tepsi mutluluk çıktı. Bir tepsi bize yetmez derseniz direkt ölçüleri iki katıyla hazırlayın.

Şimdiden afiyet olsun.



LAVANTALI ŞEKER HAZIRLANMASI

2 yemek kaşığı lavantayı 300 gr şekerle kavanozda karıştırıp bir hafta bekleyin.
(Lavantalı şeker hazırlamak için kaynak:
https://keksundkoriander.wordpress.com)

SABLE BISKÜVI TARIFI

100 gr tereyağı
100 gr lavanta şekeri (elenmiş sadece şeker olarak)
1 yumurta
250 gr un
1-2 yemek kaşığı lavanta
Tereyağı, lavantalı şeker ve yumurta mikserle iyice çırpılır. Un ve lavanta ilave edilip düzgün bir hamur yapılıp folyoya sarılıp buzdolabında yarım saat kadar bekletilir.

Fırın 190 dereceye ısıtılır.

Dinlenmiş hamur, biraz un serpilmiş zeminde, 5 mm kalınlıkta  merdaneyle açılıp kalıpla sekil verilerek, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine konulur. Önceden 190 derecede fanlı ısıtılmış fırında 8-12 dk pişirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder