6 Aralık 2016 Salı

LAHANA DİBLE

Lahana kış mevsiminin en güzel sebzelerinden biri. Turşusu, yemeği, salatası farklı farklı yapılıyor. Lahana dible pişirilerek hazırlanıyor ama kısır gibi salata bir kategorisine girer bence.

Hazırlaması çok kolay. Yoğun limon tadıyla kış sofralarına ve davetlerine ayrı bir lezzet katacak.

Ben kendi yaptığım ölçülerde yazmaya çalıştım ama siz malzemeleri istediğinize göre arttırabilirsiniz. Çok hassas bir mutfak çalışması gerekmiyor.




Yarım orta boy lahana
2 Havuç
1 soğan
1 büyük çay bardağı bulgur
3 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı tereyağı
Yarım çay bardağı limon suyu
Tuz, kırmızı toz biber
Biraz su

Lahana ve havuç soyulup yıkanır. Lahana ince doğranır, havuç rendelenir. Soğan ince yemeklik doğranır. Bulgur yıkanır. Tencereye zeytinyağı dökülür. Üzerine sırayla lahananın yarısı, havucun yarısı, soğan, bulgur, kalan lahana, kalan havuç konulur. En üstte kırmızı biber ve tuz serpilip tereyağı da ilave edilir. Limon suyu ve çay bardağının 1/3'ü kadar su da ilave edilip kısık ateşte sebzeler yumuşayana ve konulan su çekene kadar pişirilir.

Sıcak olarak servis edilir. Ama soguk olarak da güzel. Üzerine istenirse ayrıca tereyağında kızdırılmış kırmızı toz biber de konulur. Ben gerek görmedim ve koymadım.

Pişirme esnasında dibinin tutmaması için ara ara KONTROL etmek gerekir. Gerekirse biraz daha su konulur. Tabi su fazla olursa o zaman da lezzeti bozulur. O yüzden su miktarına dikkat edip tencereyi de YAKMAMAK gerek. Ben bir müddet piştikten sonra hepsini tencerede karıştırarak demlenmesini bekledim.

Denemek isterseniz şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder