2 Aralık 2016 Cuma

FINDIKLI-LORLU KEK




Eskiden kek faunusumda her zaman mutlaka kek olurdu. Özellikle instagramı aktif olarak kullanmaya başladığımdan beri sürekli, yeni ve değişik tarifler deniyorum. Durum böyle olunca bir de kek yapmaya hem vakit hem de gerek olmuyor. Bu aralar vakitsizlikten mi bilmiyorum yine kek yapmalara başladım. Ama ben yine durmuyorum. Bu sefer de standart tarifimin üzerinde ekle-çıkar değişiklikler yapıyorum.

Benim standart kek tarifim rahmetli en büyük teyzem ve kuzenim Sevim Ablamdan. Yemek tarifleri defterimin tatlılar kısmının ilk tarifinde de ismi Teyzem + Sevim Ablamın keki diye yazar. Şimdiye kadar kaç kere yaptım, nerelere, kimlere götürdüm bilmiyorum. Herkesin böyle bir top tarifi vardır kesin. Bu sefer bu keki lor peynir veya ricotto ile fındıklı denemeye karar verdim. Daha önce yaptığım başka lorlu kek tariflerinden özellikle dikkatimi çeken, bu tip kekler sütlü kekler kadar kabarmıyor. Bu göz önüne alınmalı ve kabarma beklentisi aynı ölçülerde sütlü kek kadar olmamalı.

Bu denememin sonucu ağızda hatta neredeyse çatalda dağılan yumuşacık bir kek oldu. Herşeyi beğenmeyen, biraz fazla seçici olan kızım çok beğendiği için ben de sizlerle paylaşmak istedim.




(Ölçüler 200 ml'lik su bardağı ile)

3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
250 gr lor peyniri (ben Ricotto peynir kullandım)
2 su bardağı un
1 su bardagı dövülmüş fındık
1 paket kabartma tozu
Vanilya

Kalıbı yağlamak için biraz tereyağı

Süslemek için:
Çikolatalı glasur
Pasta süsü

Fırın fanlı 200 dereceye getirilerek ısıtılır. Kek kalıbı tereyağı ile yağlanıp unlanır. Fazla unlar silkelenip kenara alınır.

Şeker ve yumurta iyicene çırpılır. Yağ ve peynir ilave edilip onlarla da çırpmaya devam edilir.

Un ve kabartma tozu ayrı bir kapta elenerek fındık ve vanilya ile karıştırılıp, diğer çırpılan malzemeye ilave edilir. Malzeme karışana kadar çırpılıp kalıba dökülür. Önceden ısıtılmış fırına verilir.

5 dk 200 derecede pişirildikten sonra fırının derecesi 170'e düşürülüp 35 dk daha pişirilir. Pişirme sonunda kürdan testi yapılarak fırından alınır.

Kalıp ıslak bir örtü üzerinde 15-20 dk dinlendirilip servis kalıbına konulur.

Soğuduktan sonra üzerine çikolatalı glasur ve pasta süsü dökülüp dinlendirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder