22 Ekim 2016 Cumartesi

COOKIE BRITTLE (KURABIYE)


Bu ara mutfakta çok detaylı, uzun ve uğraştıran tariflerle uğraşacak vaktim olmuyor. Ama evde hazırda bir şeylerin olması da elbette güzel oluyor. Ben de yapabileceğim kolay ve lezzetli tariflerin peşine düşüyorum.




Chunk ya da chip çikolatalı tariflere bakınıyordum. Bu tarifin fotoğrafını görür görmez işte aradığım, şekil bile vermeye gerek olmayan bu tariften daha kolayını bulamam herhalde dedim. Normalde bu ölçülerde tek tek şekillendirilen bir kurabiyeyi, iki tepsi yapmak gerekir. Bir avantajı da bir tepsi de işin hallolması oldu.

Ben oğlanı bırakıp kilere inemediğim için kahverengi şeker kullanarak hazırladım. Kahverengi şekerin kendine has aroması da başka güzel bir lezzet verdi.

Sert ve bisküvi tadında kurabiye severseniz bunları da seversiniz.



KAYNAK: www.themodernproper.com

(Kupa ölçüsü 250 ml'dir)

1 kupa tereyağı
1 kupa şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Vanilya
2 kupa un
1 kupa chip ya da chunk çikolata

Fırını 180 dereceye ısıtın.

Un ve çikolata hariç tüm malzemeyi mikserle krema kıvamında olacak kadar iyice çırpın. Elinizle yavaşça unu yedirerek ilave edin. Tüm malzeme karışınca çikolataları ilave edin.

Dikdörtgen bir kalıba hamurunuzu yaklaşık 7-8mm kalınlığında olacak kadar yayın ve üzerini düzeltin. Fırına verin.



Kenarları kızarana kadar 20-25 dk pişirin. Fırından çıktıktan 10 dk sonra istediğiniz büyüklükte üçgenlere kesin. Eğer süre uzarsa kurabiye sertleşeceğinden kesmek  mümkün olmuyor.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder