2 Haziran 2016 Perşembe

EV YAPIMI FISTIK EZMESİ

Evde fıstık ezmesi çok tüketmeyiz o yüzden en son ne zaman aldığımı bile hatırlamıyorum. Ilk bir dergide ev yapımı ezme gördüm. Evde yapmanın çok kolay oldugunu anlayınca evdeki fıstık paketini ezmeye dönüştürmeye karar verdim. Bu arada instagramdaki @mutluluk_gunlugum arkadasim da hazır olanlarin içeriğini anlatan bir post paylaştı. Okuduktan sonra zaten almıyordum almamaya devam dedim ve evde kendi ezmemi yaptım. Bu denememde onun bana yoruma yazdığı tarifi kullandım.


Oldukca basit aslinda. Evdeki paket 150 gr'dı. O yüzden bu miktarla küçük bir deneme yaptım. 150 gr tuzsuz kavrulmuş fıstığı bir tutam tuz ve 1 tatlı kaşığı bal ile rondoda çektim. 1 çay kaşığı fıstık yağı evde olmadıği ićin normal sıvıyag da koyup iyicene karışana kadar hepsini beraber tekrar çektim. Buradaki miktarlar bence istenildiği gibi degistirilebilir. Bal hiç konmayabilir ya da daha çok konabilir. Keza sıvı yağ miktarı arttırılarak daha yumuşak bir ezme elde edilebilir. Mikserde çekerken ara ara tadına bakarak istenilen kıvam bulunabilir. Sabit ölçülere takılmamak gerek. Tabi tuzlu kavrulmuş fıstık da kullanılabilir. O durumda ekstra tuz ilavesine gerek yok. Ayrıca bal yerine agave şurup ya da başka doğal tatlandırıcılardan biri de kullanılabilir.



Sade hali de güzel ama reçel ya da meyvelerle beraber ekstra nefis bir lezzet oldu.


Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder