24 Mayıs 2016 Salı

ELMALI KIRMIZI LAHANA

Biz Türkler genel olarak kırmızı lahanayı pişmiş olarak değil de çiğden salata olarak tüketiriz. Almanlar içinse bu durum tam tersidir. Onlar pişirilmiş olarak tüketmeyi severler. Eşimle Türk yemekleri yenilen bir yere gittiğimizde salata alacağı zaman ilk söylediği kırmızı lahana olmasındır.

Ben de lahananın pişmiş olarak yendiğini ilk duyduğumda biraz yadırgamıştım. Eşim için yapmak istediğimde nasıl yapıldığını  kayınvalidemden öğrendim. Zaman içinde insanın damak tadı hiç alışmayacağını zannettiği şeylere de alışıyor galiba. Tatlı turşulara, et ve balık yemeklerini ekmeksiz sadece patatesle yemeğe alıştığım gibi buna da alıştım. Şimdi de ara ara et yemeklerinin yanına garnitür olarak yapıyorum. Hazır konserve olarak ya da buzlukta donmuş olarak da satılır ama ben kendim yapmayı tercih ederim.  Kayınvalidemin tavsiyesi, piştikten sonra bir süre dinlenmiş ve ılık olarak tüketilmesiydi.  Gerçekten durdukça daha lezzetli oluyor.



Gelelim bu oldukça kolay tarife;

1 adet normal boy kırmızı lahana
Yarım adet ekşi elma
1 adet soğan
4 yemek kaşığı zeytinyağı
Yarım çay bardağı (50 ml) sirke
Tuz, karabiber

Lahana ne çok ince ne çok kalın olmayacak şekilde, normal kalınlıkta doğranır. Soğan yemeklik doğranır. Tencereye zeytinyağı konulur ve soğanlarla burada pişirilmeye başlanır. Soğanların rengi dönmeden içine kabukları soyulup küçük doğranmış elma da ilave edilip beraber  pişirilir.

Sirke, tuz ve karabiber de tencereye koyulup, beraber kaynatılıp, lahanalar ilave edilir. Lahana kapağı kapalı tencerede ara ara karıştırarak pişirilir.

Pişirme esnasında bir süre sonra lahanalar istenilen yumuşaklığa gelmezse, dibini tutturmamak için çok az su ilave edilir. Bu su çekilene ve lahanalar yumuşayana kadar pişirilir. Dinlenmeye alınır. Servis yaparken hafif ılık olması tavsiye edilir. Ancak soğuk olarak da yenilebilir.

Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder