4 Mayıs 2016 Çarşamba

PASKALYA ÇÖREĞİ

Bu aralar mayalı hamur denemeleri yapıyorum. Hazırlık aşamasının kolay olmasını, mayalandığını ve kabardığını görmeyi seviyorum. Hele şekilli hamurlarda şekliyle uğraşırken galiba çocuklarin oyun hamurundan keyif alması gibi mutlu oluyorum. Genel tarifleri istediğim ilavelerle değiştiriyorum. Bazısı beklediğim gibi oluyor bazen de olmuyor. Yaparken ögreniyorum. Her deneme yeni bir tecrübe.

(Fotoğraf 26.06.2020'de ilave edildi)

Çünkü ben küçükken annem neredeyse hiç maya kullanmazdı. Sadece pizza için eve maya girdiğini hayal meyal hatırlıyorum. O yüzden bilinçaltımda benim de mayaya karşı pizza ve ekmek dışında kullanmama önyargısı vardı. Zaman içinde yavaş yavaş güzel tarifler denedikçe bu önyargım da yıkıldı diyebilirim.




Bu sefer aslında çok bildiğimiz tanidık bir tarifi denedim. Benimle beraber denemek isteyenler için işte tarif.

Kaynak: www.droetker.de orjinal adı Feiner Hefezopf'dan adapte.



Hamur için:
200 ml süt
80 gr tereyağı
500 gr un
1 adet yaş maya (42 gr)
100 gr şeker
Vanilya
1 tutam tuz
1 yumurta

Ayrıca
30 gr kuru üzüm
4 yemek kaşığı süt
File badem ve antep fıstığı

Sütü ılıtın. Tereyağını içinde eritin.

Unu karıştırma kabına alıp mayayı içine kırarak karıştırın. Diğer malzemeleri de ilave edip önce yavaş sonra yüksek kademede 5 dk yoğurun. Üzerini örtüp ılık ortamda mayalanmaya bırakın.

Fırını ısıtın.
Alt üst ısıtma: yaklaşık 180 derece
Fanlı: 160 derece

Mayalanan hamur kıcaca tekrar yoğurun. Ben yıkanıp kuruladığım kuru üzümleri bu aşamada ilave ettim. Kısa yoğurma işlemi sonunda hamur üç eşit parçaya bölünüp her parça 40 cm uzunlugunda rulo yapılıp örgü şeklinde birleştirilir.

Tekrar kısa bir süre üzeri örtülerek tekrar mayalanarak kabarmaya bırakılır.

Üzerine süt sürülür ve fıstık ve bademler koyulup yaklaşık 35 dk fırına verilir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder