22 Nisan 2016 Cuma

CHINOIS - KREMALI ÇÖREK

Markette dolaşırken Fransız ürünlerinin satıldığı rafta Chinois gözüme çarptı. Ben bunu yaparım dedim, hatta çocuklarla alışveriş zaten bir telaş içinde olduğundan ismini unutmayayım sonra diye paketin fotoğrafını da çektim. Eve gelince ne olduğuna baktım. Arasında pastane kreması olan bir briochie hamuruymuş. Daha önce hiç briochie de yapmamıştım. Bir pazar sabahı kahvaltısına yetiştirmek üzere erkenden işe koyuldum. Yumuşacık yapısı ve nefis kremasıyla denerseniz Chinois'i siz de seveceksiniz.

Tarifin kaynağı: www.franzoesischkochen.de


Malzemesi: 

Briochie için: 

500 gr un
60 gr şeker
60 gr tereyağ
1 yumurta
250 ml ılık süt
1/2 çay kaşığı tuz
1 paket yaş maya

Üzerine sürmek için
1 yumurta sarısı

Kreması için

250 ml süt
1 vanilya çubuğu
50 gr şeker
3 L boy yumurta sarısı
10 gr un
10 gr nişasta

Biraz kuru üzüm ya da çikolata parçası




Varsa mutfak robotunda un, şeker ve yaş mayayı karıştırmaya başlayın. Sütü ılıtın ve yumurta ile beraber dikkatlice ilave edin. En son tereyağı ve tuzu da ilave edip 20 dk karıştırın.

1 saat gözle görülür şekilde kabarana kadar bekleyin.

Bu arada kremayı hazırlayın. Bunun için önce yumurta sarıları ile şekeri iyice beyaz olana kadar çırpın. Nişastayı ilave edin. Sütü vanilya ile beraber ısıtın. Ocaktan alıp yumurta sarısı karışımına ilave edip karıştırın. Orta ateşte tekrar ısıtmaya başlayın. İstenilen krema kıvamına gelene kadar karıştırmaya devam edin.

İstenilen kıvama gelince başka bir kaba alıp, üzerini kapatıp soğumaya bırakın.

Kabaran hamurun gazını almak için yoğurup dikdörtgen açın. Üzerine kremayı yayın. Çikolata parçaları da koyabilirsiniz. Ben yıkanmış kuru üzüm koydum. 


Dikkatlice rulo yapın. Dilimlere kesip aralıklı tepsiye dizin.


Tekrar mayalanana kadar bekleyin.



Yumurta sarısını sürüp 160 derecede 45 dakika pişirin.

Yazarın ikinci mayalamayı yapmadan pişirme önerisi var. Zaman kazanma açısından ben de bu şekilde pişirdim. Fırının tabanina bir tepsi ile 800 ml su koydum. Soğuk fırına 190 derecede 30dk pişirdim. Isterseniz üzerine şeker ile glasur yapıp koyun. Ben kahvaltıyı daha fazla geciktirmemek için koymadım ama orjinalinde oluyor. 

Afiyet olsun. 





1 yorum: