29 Mart 2019 Cuma

PORTAKALLI BAHARATLI HİNT PİLAVI (PULOA)

Geçenlerde sevgili Nur, (Instagram hesabı @nurhaniminmutfagi) bir paylaşımında Hintlilerin portakallı pilavı olduğundan ve merak ettiğinden bahsetmişti. Onu okuyunca ben evdeki Hint yemekleri kitabıma baktım ve tam da aradığım tarifi buldum.




Ben tarife portakallı pilav desem de, içerisindeki kuvvetli baharatlardan dolayı portakalın tadı biraz çekinik kalıyor. Hatta kitaptaki tarifte portakal suyu kullanılmamasına karşın ben biraz portakal suyu da ilave ettim. Ona rağmen yine de diğer baharatların tadı daha çok ağıza geliyor.

Aslında oldukça iddialı bir pilav. Ben ve eşim çok beğendik. Çocuklar ağızlarına bile sürmedi. Herkesin özellikle çocukların yemediği yemek olunca ben çok beğensem de tekrar ne zaman yaparım bilmiyorum.

Tarifte buralarda pek duymadığım tür bir pirinç kullanılmıştı. Ben daha çok organik basmati pirinç kullandığım için bu tarifte de onu kullandım. Yalnız basmati pirinç daha çok su kaldırıyor. Kullandığınız pirinç türüne göre su kullanmalısınız. Bu durumda belki tamamına portakal suyu da koyabilirsiniz.

Ayrıca normalde basmati pirincin yağı başta kavrulmaz. Ben biraz şartlara uyması için kendime göre yol izledim. Siz yine lütfen kullandığınız pirinç türü kavrulmak istiyorsa ona göre baharatları yakmadan bir yol izleyin.

Başka bir önemli malzeme de safran elbette. Safran temin etmek eğer zor ise yerine bence hiç bir şey kullanmayabilirsiniz. Diğer baharatların lezzeti ve portakal yeter. Safran yerine bazen zerdeçal kullanılsa da esasen ikisinin tadı farklı. Başka bir lezzet elde edilir. O da güzel olabilir, denemediğim için ona bir şey diyemeyeceğim.

Diğer tüm malzemelerde de yine damak tadınıza göre azaltıp, arttırmakda serbestsiniz.

Tarif ana hatlarıyla yazdım ki sizlere fikir olsun. Yapıp denerseniz görüşlerinizi iletmeyi unutmayın.




• 1 su bardağı basmati pirinç
• 4 adet kakule
• 4 adet karanfil
• 1/2 adet çubuk tarçın
• 8 adet tane biber
• Safran
• 1 adet organik portakal
• 3 yemek kaşığı tereyağı
• 2 kaşık dolmalık kuş üzümü
• Tuz

Kakule, karanfil, tane biberler ve tarçın bir havanda dövülür. (Kakule pek dövülmüyor gerçi, bütün kalıyor.)

Portakalın kabuğu rendelenir. Suyu sıkılır.

Tereyağı, pilav tenceresinde eritilir. İçine dövülmüş baharatlar konulur. Baharatlarla beraber kızdırılır. Soğuk suyla yıkanmış basmati pirinç ilave edilir. Safran, kuş üzümü ve portakal rendesi fe konur.

Benim kullandığım basmati pirinç için 1 bardak pirince 2.5 bardak su ölçüsü oluyor. Buna göre 2 bardak su ve yarım bardak portakal suyu ilave edilir. Tuz da konulup pirinçler suyunu çekene kadar pişirilir. Demlendirilir.

Üzerine yağsız kavrulmuş ceviz kırıkları ilave edilerek servis edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder