3 Mart 2019 Pazar

CEVİZLİ AY ÇÖREĞİ

Cevizli ay çöreği en sevdiğim pastane mamüllerindendi ama en son ne zaman yedim, hatırlamıyorum. Eski tarifleri karıştırırken bu tarif gözüme ilişti ve çok yapmak istediğimi fark ettim.




Bu tarifi çok çok eskilerde, daha küçükken, ne mutfakla ne de mayalı hamurla bu kadar haşır neşir değilken yaptığımı hatırlıyorum. O zaman biraz zorlanmıştım. Bu sefer tabi çok daha kolay oldu.

Bu tarifte yazan ölçülerle 16 adet çörek çıkıyor. Ben gramlı ölçüleri tam ikiye bölerek 8 adet çörek yaptım.

Badem ya da fındık içi yerine ya da bir kısmına evde kalmış kurumuş kek de kullanabilirsiniz. Daha pastanelerde satılan dokuda bir iç hazırlamış olursunuz.

Tarifi 1991 yılı Pakmaya takviminden  yazdım. Orada kuru maya kullanılmıştı. Siz de yaş maya yerine muadili ölçülerde diğer mayalardan kullanabilirsiniz.


Denerseniz görüşlerinizi lütfen iletin.




• 4,5 Su bardağı un (500 gr)
• 20 gr Taze yaş maya
• 100 gr Tereyağı
• 1,5 Kahve fincanı toz şeker (80 gr)
• Yarım su bardağı ılık su ya da süt (100 ml)
• 2 Adet yumurta
• Bir tutam tuz

Üzerine sürmek için bir yumurta sarısı ve 1 tatlı kaşığı sıvıyağ

İç Malzemeleri
• 4 1/3 Su bardağı toz halde ince çekilmiş fındık veya badem (500 gr)
• 2 Su bardağı toz şeker (320 gr)
• 1,5 Tatlı kaşığı kakao (8 gr)
• 1 Su bardağı doğranmış ceviz (115 gr)
• 1 su bardağı kuru üzüm (115 gr)
• Yarım çay kaşığı tarçın
• 2 adet yumurtanın beyazı

Unu eleyip ortasını havuz yapın. Taze maya ve ılık sütü bu havuz kısmına ilave edip hafifçe mayayı sütle eriyecek kadar karıştırın ve 10 dk kadar bekleyin. Kalan tüm hamur malzemelerini de ilave edip düzgün bir hamur olacak kadar karıştırın. Üzerini kapatıp mayalanmaya bırakın.

İç harcı için üzümleri ayıklayıp yıkayın ve diğer malzemeleri koyana kadar suyun içinde bekletin. Diğer tüm malzemeleri ölçerek kaba alın. Süzdüğünüz üzümleri de ilave edip tüm harcı beraber yoğurun.

Mayalanmış hamuru ceviz büyüklüğünde parçalara ayırın. İç harcı da aynı sayıda parçaya bölün.

Ceviz büyüklüğünde parçaları yuvarlak ince açıp içine harçtan koyun, kapatın ve ay şekli verin.

Üzerilerine yumurta sarısı ve sıvıyağ karışımından sürün. İsterseniz file badem ya da fındık da koyabilirsiniz.

Yaklaşık yarım saat, üstünü kapatıp dinlenmeye bırakın. Önceden 180 derece fanlı ısıtılmış fırında yaklaşık 15 dk pişirin.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder