12 Ocak 2019 Cumartesi

MERENGLİ CHEESE CAKE

Zamanımın çok paylaşım yapmaya yetmediği şu dönemde bana değişik gelen, takip edenlerin de hoşuna gidebileceğini düşündüğüm tarifleri keşfedip denemeye çalışıyorum. Paylaşımlarım az olsa da öz olsun mantığı ile. Bu niyetle baktığım aramalarda rastladım gözyaşı kekine. Aslında Almanca orjinalinden çevirisi üzerindeki damlacıklar sebebiyle bu şekilde. Ben merengli cheese cake demeyi tercih edeceğim. Pastayı ilk denememde sıcaklık fazla olduğu için mi bilmiyorum, damlacık oluşmamıştı. Bu sefer de beklemiyordum. Görünce sürpriz oldu.




Esasen üzerindeki mereng tabakası tadında nasıl bir farklılık yapar ki diye merak ettim. Pastanın erimiş marshmallow gibi, alttaki katlarla beraber çok hoş bir lezzeti var.

Burada verdiğim ölçüler fırın tepsisi için ölçülerdir. Ben bu ölçülerin yarısına göre bir fırın kabı kullandım. Esasen evdeki fırın kalıplarım ya yarısından büyük ya da küçük. Bu yüzden yarısından biraz büyük olan kalıbı kullanmayı tercih ettim. Yalnız kullandığınız kap derin olsun. Mesela yarım ölçü yaparsanız, tart kalıbı bu tarif için çok sığ olur. Kelepçeli 26 cm'lik yuvarlak kalıp kullanabilirsiniz. Hamur bu kalıp için gözünüze fazla gelirse fazlasını buzlukta başka bir tarif veya kurabiye için kullanabilirsiniz.





Önemli bir diğer konu da fırın sıcaklığı. Orjinal tarifte ilk pişirme 200 derece C 30 dk idi. Benim bu ayarda ilk denememde üstü yanar gibi kızardı. Lütfen daha önce yaptığınız cheesecake derece ve süresine göre, kendi sıcaklık ve sürenizi ayarlayın. 10-12 dk süreden daha fazla zamanda mereng kısmı da çok renk değiştirmeye başlıyor. O yüzden aşağısı tam pişmemişse ve mereng doğru zamanda eklenmediyse yanar.

Ben kendi tecrübelerime göre önemli bulduğum ve sonucu etkileyecek bu iki önemli hususu paylaşmak istedim. Yine de aklınıza takılan başka bir şey olursa sormaktan çekinmeyin. Denerseniz şimdiden afiyet olsun. Sonucu bana haber vermeyi unutmayın.


Tarif www.springlane.de'den adapte edilmiştir. Orjinal tarifte hazır puding tozu ve ilaveten sıvı yağ kullanılmıştı. Ben kendi hazırladığım haliyle çok beğendim.





Tabanı için

150 gr Tereyağı
100 gr Şeker
2Yumurta
300 gr Un
2 Tatlı kaşığı Kabartma tozu

Cheesecake katmanı için
200 gr Şeker
2 Yumurta
4 Yumurta sarısı
2 yemek kaşığı Limon suyu
750 ml Süt
80 gr Nişasta
1 kg Quark (ya da taze peynir, labne)
Vanilya

Beze Katmanı için
4 Yumurta beyazı
4 yemek kaşığı Şeker
Bir tutam Tuz

Fırınınızı 150 derece C'a fanlı ya da 170 derece C fansız ısıtmaya başlayın.

Taban malzemesini beraber yoğurup fırın kağıdı serilmiş tepsiye yayın.

Cheesecake katmanı için yumurta, yumurta sarıları ve şekeri krema gibi olana kadar iyice çırpın. Süt ve limon suyunu da bu karışıma ilave edip tekrar çırpın. (Çok sıvı olduğundan, ortalığı batırmamak için dikkatli olun.) Son olarak bu karışıma quark, vanilya ve nişastayı da ilave edip iyice karıştırın. Tabanın üzerine sökün. Önceden ısınmış fırına verin. 45 dk pişirin.

Bu arada pastanın ilk pişme süresinin dolmasına yaklaşık 10 dk kala mereng malzemesini iyice çırpın. Fırından çıkan pastanın üzerine dikkatlice yayın ve tekrar 10-12 dk pişmek üzere fırına verin.

Pişme süresi tamamlanınca içinden almadan fırının kapağını tamamen açık bırakarak 1 saat kadar bekleyin. Daha sonra fırın kapağını aralık bırakarak tamamen soğuyana kadar fırın içinde bekletin. Üzerini kapatıp  soğuk bir yere ya da buzdolabına kaldırın.     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder