25 Ocak 2019 Cuma

KAKAOLU, BADEMLİ LORLU KEK

Daha önce farklı şekillerde lavantalı ve fındıklı lorlu kek denemelerim olmuştu. Bu sefer de sıkı dokulu bir lorlu kek denemek istedim. Bunun için katı malzemeyi fazla tuttum ve yoğurt kullandım. 




Aslında standart bir kek tarifiniz varsa o tarife dengeli bir şekilde ilaveler ve değişiklikler yaparak bir çok yeni kek tarifi tüertebilirsiniz. Benim de fazladan ev yapımı lor peynirim vardı. Bu sefer  böyle bir çeşit denedim. 




Daha pofuduk bir kek olsun isterseniz sütle yapabilirsiniz. Ya da sıvı yağ yerine tereyağı da kullanabilirsiniz. Keki mümkün olduğu kadar ilk bir kaç gün içinde tüketmeyi tavsiye ederim. Ama ben 5 gün sonra da severek yedim.



Ölçü olarak 150 ml'lik kahve fincanı kullandım.)

3 Yumurta
1,5 fincan Şeker
1 fincan Yoğurt
1 fincan Sıvı yağ
1 fincan Lor
3 fincan Un
1 fincan Badem unu
1/2 paket kabartma tozu
Vanilya
1/2 fincan kakao

Kalıp için tereyağı ve kakao



Fırınınızı 170 derecede ısıtmaya başlayın. 22 cm'lik ortası delikli kek kalıbını tereyağı ile yağlayın. Kalıbın içine her tarafa kakao eleyin. 

Unu, kabartma tozu, kakao ve vanilya ile eleyip karıştırın. Kenarda bekletin.

Yumurta ve şekeri iyice kar gibi olana kadar çırpın. Sıvı yağı, yoğurdu ve loru ilave edip onunla da sadece karışacak kadar çırpın.

Unlu karışımı ve badem ununu ilave edin. Un kaybolana kadar mikser ya da tahta kaşıkla karıştırın. 

Hamuru kalıba koyup önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 35 dk pişirin.

Kürdan testi yaparak piştiğine emin olunca fırından alın.

Fırından çıkınca üstünü bir örtüyle kapatıp yarım saat kadar dinlendirin. Sonra pasta teline alıp soğutun.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder