13 Temmuz 2018 Cuma

DONAUWELLE

Çoktandır bilmeme rağmen niye hiç şimdiye kadar denemedim bilmiyorum,  meyvalı ve pasta türü kolay ama değişik bir şey ne yapsam derken aklıma geldi Donauwelle. Türkçesi Tuna Nehri dalgası. Üzerindeki çikolatalı kata çatalla dalgalar yapılıyor. Adı oradan geliyormuş.

Ben tarif aldığım kaynaktan hiç bir şey değiştirmeden biraz yaz versiyonunu yaptım Donauwelle'nin. Tam orjinal tarifinde beyaz çikolata yerine bitter çikolata, ahududu yerine vişne, mascarpone yerine de puding kullanılıyor.

Ben bu yaptığım tarifi çok beğendim ama tam orjinal tarifi de mutlaka denemek isterim bir ara.

Tarif büyük fırın tepsisine yapılıyor. Ölçüler o tepsi için. Büyük tepsi bize çok fazla geleceği için 26 cm'lik çember kalıba aşağıda yazdığımın yarı ölçüleri ile yaptım. Eğer siz de daha az yapmak isterseniz buna dikkat edin.

Üst kremasında mascarpone ve taze krema olmasına rağmen quark ilavesi bana göre kremayı hafifletiyor. Quark artık Türkiye'de de satılıyor ama onun ve mascarponenin yerine labne kullanabilirsiniz.

Tarif çok severek daha önce de başka reçetelerini denediğim www.springlane.de (Bedelsiz reklam)

Yapıp denerseniz sonucu benimle paylaşmayı unutmayın.




Kek tabanı için:

250 gr Yumuşak tereyağı
Vanilya
240 gr Şeker
Bir tutam tuz
6 Yumurta
250 gr Un
1 Paket kabartma tozu
160 gr Kakaolu-Fındıklı sürme
500 gr Ahududu

Üst kreması için:

250 ml Taze krema
500 gr Quark
500 gr Mascarpone
100 gr Şeker

Çikolata kaplaması için

200 gr Beyaz kuvertür çikolata
50 ml Taze krema
50 gr Hindistan cevizi yağı veya tereyağı




Fırınınızı 175 °C turbo ayarda ısıtmaya başlayın. Derin bir fırın tepsisini yağlayın ya da fırın kağıdı yerleştirin.


Kek tabanı için tereyağı, şeker, vanilya ve tuzu çırpın. Yumurtaları yarımşar dakika arayla teker teker ilave edin. Unu kabartma tozu ile eleyerek karıştırın ve hamur karışımına ilave edin. Bu karışımın yarısını fırın kalıbınıza dökerek yayın.


Diğer kalan hamur karışımına kakaolu fındıklı sürmeyi katıp karıştırın ve bunu da beyaz katın üzerine kaplayın.


Ahududuları yıkayıp kurulayın. Hamurun üzerine yayın. Hafifçe üzerilerine bastırın. Sıcak fırında yaklaşık 35 derece pişirin ve soğumaya bırakın.

Kreması için taze kremayı şekerle çırpın. Ayrı bir kapta quark ve mascarponeyi de çırpın. Dikkatli bir şekilde ikisini birbirine karıştırın ve soğumuş kekin üzerine yayın. En az 3 saat kadar buzdolabında dinlendirin.


Çikolatalı kat için tereyağı veya hindistan cevizi yağını, krema ve beyaz çikolatayı benmari usulü eritip biraz soğuyunca kremanın üzeeine yayın. Sertleşinceye kadar dolapta bekletin.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder