24 Temmuz 2017 Pazartesi

MAYASIZ FESLEĞENLI POĞAÇA





Benim poğaçada tercihim her zaman mayasız olanlardan yanadır. Arada mayalı olanla denemeler yapsam da mayasız olanın lezzetini onlarda bulamıyorum.

Bu tarif benim büyük halamdan aldığım bir tarif. Aslında üç aşağı beş yukarı bu tariflerin hepsi birbirine benzer. Halamın tarifinde şeker, sirke ve tereyağı kıyır kıyır bir lezzet veriyor. Küçük halam ise şeker, sirke ve tereyağı koymaz ama sıvı yağın 1/3'ünü zeytinyağı,  2/3'ü çiçek yağı olacak şekilde koyar. Onun poğacaları da ayrı lezzetlidir. Isterseniz bu tarifteki sıvı yağı da o şekilde hazırlayabilirsiniz.

Iç malzeme elbette hamura karıştırılmayıp, içine açıp tek tek konulabilir. Benim daha kolayıma geldiği için ben genelde karıştırarak yapıyorum.

Bu sefer tam buğday unu ile yaptım. Çünkü onun verdiği aromayı seviyorum. Ama sadece beyaz unla da çok lezzetli oluyor.

Denerseniz ve fikirlerinizi benimle paylaşın. Çok memnun olurum..



(Ölçü almak için 200 ml'lik su bardağı ve 125 ml'lik büyük çay bardağı kullandım.)

1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
50 gr tereyağı (dolaptan)
2 su bardağı beyaz un
2 su bardağı tam buğday unu
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı elma sirkesi
1 yumurta akı

İç malzemesi
100 gr ufalanmış beyaz peynir
3 yemek kaşığı dogranmış yeşil zeytin
3 yemek kaşığı dogranmış siyah zeytin
Bir avuç ufak doğranmış fesleğen

Üzerine
1 yumurta sarısı
1 çay kaşığı sıvı yağ
Susam
Çörekotu

Hamurun kuru malzemelerini eleyerek karıştırın. Diğer malzemeleri ilave edin. Yoğurun. Hamur toparlanınca iç malzemeleri ilave edip karışacak şekilde yoğurun.

Fırını turboda 160 dereye getirip ısıtmaya başlayın. (Yalnız eğer isterseniz soğuk fırına da verebilirsiniz. Bu durumda pişme süresini kontrol etmelisiniz. Ben her iki türlü de yapıyorum.)

Hamura istediğiniz şekili vererek yağlı kağıt konulmuş tepsiye dizin.

Yumurta sarısı ve 1 çay kaşığı sıvı yağı karıştırıp üzerlerine sürün. Çörekotu ve susam serperek fırına verin.

Yaklaşık 25 dk üzerleri ve altı kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder