31 Mart 2017 Cuma

PİZZA EKMEKCİKLERİ

Sabaha ekmek yoksa marketten ekmek almak kolay bir yol olabilir. Ama bazen kendi ekmeğini yapmak ondan da kolay bir yol olabiliyor. Eğer geceden haźırlayıp buzdolabında mayası yaparsanız tabi ki.




Ben bu ekmekcikleri bu yöntemle hazırladım. Sabah erkenden kalktığımda ilk iş hamuru ılık bir odaya aldım. Ve ben başka işlerimi hallederken hamur çoktan hazırlanabilir kıvama gelmişti. Fırın ısınırken hamur da şeklini aldı. Ev halkını mis gibi ekmek kokusu sabaha karşıladı.

Sade olarak da çok daha kolay hazırlanır. Ben içine zeytin ve mısır koyarak hazırlamayı tercih ettim.

Tarif www.springlane.de'den



Malzemesi:
500 g Un
12,5 gr yaş maya
6 yemek kaşığı zeytinyağı
6 yemek kaşığı süt
15 gr tuz
1 tatlı kaşığı şeker
300 ml ılık su

Eğer içi malzemeli yapmak isterseniz zeytin, mısır, peynir gibi sevdiğiniz pizza malzemelerinden kullanabilirsiniz.



175 ml ılık su, şeker ve yaş mayayı bir bardakta karıştırıp 5 dk bekletin.

Unu karıştırma kabına eleyin. Ortasını açıp yağ ve sütü koyun. Mayalı karışımı da döküp spatula ile biraz karıştırın.

Kalan suyu tuzla karıştırıp onu da hamura ilave edip düzgün bir hamur olana kadar yoğurun. Eğer hamur toplanmazsa biraz daha un ilave edin. (Ben 3 yemek kaşığı un daha ilave ettim.)

Üzerini kapatıp iki katına çıkana kadar mayalanmaya bırakın.

Eğer buzdolabı mayası yapacaksanız 7-8 saat mayalanmak üzere buzdolabına kaldırın. Dolaptan çıkarıp oda sıcaklığına gelmesi için 1 saat kadar bekleyin.

Fırını alt üst ayarda 200 derecede, turbo ayarda 180 derecede ısıtmaya başlayın.

Gazını alıp 4 eşit hamura bölüp hamurları rulo yapın.

Eğer sade yapacak olursanız her ruloyu 8 parçaya bölüp fırın tepsisine alıp üzerini hafif unlayıp fırına verin.

Eğer benim gibi içi malzemeli yapacaksanız ruloları dikdörtgen şeklinde açıp içine istediginiz malzemeleri yapıp sararak rulo yapın.






 ve yine her bir ruloyu 8 eşit parçaya bölün. Fırın tepsisine alıp yine üzerini hafif unlayıp fırına verin.





En az 15 dk olmak üzere üstleri hafif kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder