15 Eylül 2019 Pazar

MEYVELİ ISLAK KEK

Şeftali sezonu kapanmadan bu tarifi bloğa yazmayı yetiştirmek istedim. Aslında tarif bilindik bir tarif, sadece kakaosu yok. Bazı lezzetler aslında çok yakınımızdadır ama o haliyle denemek bazen aklımıza gelmez. Klasik kakaolu ıslak kekin kakaosuz halinden türetme bir kek oldu bu tarif. Ben bu tip ıslak keklerde yumurtalı harçtan ayrılan karışımla ıslatılan türü seviyorum. Diğer türlüsünü pek sevmedim. Genelde benim sevdiğim şekilde karışımda çiğ yumurta olduğu için bir tereddüt oluyor. Ama bence seyrelmiş ve fırından çıkmış kekin üzerine dökülen sosta yumurta da pişiyor, çiğliği kalmıyor. Yine de riskli durumda olanlara sorumluluk almamak için tavsiye etmem.





Bu keki farklı ebatlarda ve farklı ilaveli sosla bir kaç defa yaptım. Eğer daha büyük ölçüde yapılıp daha çok kabarırsa biraz daha kuru kalıp, normal kek gibi oluyor. Bence ideali daha küçük ölçek kullanıp ince bir kek yapmak.

Şeftali yerine başka mevsim meyvesi de kullanabilirsiniz. Ben üzerine biraz da kırmızı frenk üzümü serpiştirmiştim.

Sosu krema yerine sütle hazırlayarak da yaptım. Öyle de oluyor ama en çok krema ile karışmış olanı sevdiğim için onu tercih ederim.




(Ölçü olarak 150-180 ml arası bir kahve fincanı ya da bardak kullanabilirsiniz..)

• 3 Yumurta
• 1,5 Fincan şeker
• 1 Fincan süt
• 3/4 Fincan sıvı yağ
• 2,5 Fincan un
• 1 paket kabartma tozu
• Vanilya
• 2 adet orta boy şeftali

• 200 ml sıvı taze krema

• Kalıbı için tereyağı ve un.



Fırınınızı 170 derecede fanlı ısıtmaya başlayın. Yaklaşık 26- 28 cm'lik tart ya da kek kalıbını tereyağı ile yağlayın.

Şeftalileri küp küp doğrayın. Üzerlerine un serperek biraz una bulayın.

Yumurtaları ve şekeri iyice çırpın. Sıvı yağı ve sütü de ilave edip karışana kadar çırpmaya devam edin. Bu karışımdan bir fincan ayırıp buzdolabına koyun.


Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek harca ilave edin. Un kaybolana kadar mikser ya da tahta kaşıkla karıştırın.


Hamuru yağlanmış kalıba dökün. Üzerine unla bulanmış şeftalileri koyun. Önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 35-40 dk pişirin.

Kürdan testi yaparak piştiğine emin olunca fırından alın.

Fırından çıkınca üzerinden kürdanla bir çok delik açın. Ayırdığınız bir fincan harca bir kutu taze kremayı ilave edip iyice birbirine karıştırın. Bu karışımı kekin üzerine dökün ve en az bir kaç saat dinlendirin.

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder