29 Mart 2018 Perşembe

PIZZA

Senelerdir yaptığım ezberimi bozan bir pizza tarifi keşfettim. Hem de senelerdir elimin altında duran İtalyan Klasikleri yemek kitabından. Açıkçası her zaman kullandığım tereyağı ile yaptığım pizza tarifinden çok memnundum. Her yiyen de, tarifi alıp yapan da çok beğeniyordu. Tarif degiştirmek hiç aklımdan geçmemişti.




Bir arkadaşımla sohbet esnasında pizza hamuruna yumurta, yoğurt bile koyanların olduğunu duyunca çok şaşırdım. Pek diğer pizza tarifleri ile ilgilenmemiş olmalıydım ki bu hiç dikkatimi çekmemiş. Onlar da mutlaka çok güzel oluyordur ama poğaça türü bir hamurdan. Yani tam olarak onlara pizza demek ne kadar doğru? O zaman acaba ben ne kadar doğru pizza yapıyorum diye düşündüm. Tamam benim kullandığım tarifte de yumurta, yoğurt, süt vs yok ama ben de zeytinyağı ile pizza yapmalıyım dedim. Bu kitaptaki tarifler aklıma geldi. Zaten kitaptaki örnek pizza tariflerinde hep aynı hamur kullanılmış.

Sonuç beklediğimin ötesinde nefis oldu. Hazır sevdiğimiz pizzacılarda yediğimize benzer kalitede bir hamur. Ne çok sert ne çok yumuşak. Eliniz alışınca pizza yapması sipariş vermekten kolay gelecek kesinlikle.

Maya olarak ben yaş maya kullanıyorum.  Malum, mayanın türüne göre kullanım şekli çok farklı oluyor. Dolayısıyla hatalı kullanılması durumunda sonuç da fiyasko olabilir. Eğer maya konusunda sorunuz olursa bana sormaktan çekinmeyin.

Hamurun biraz yumuşak olması gözünüzü korkutmasın. Ele yapışan bir hamur olsa da üzerine un serpilince merdane ile açılabiliyor.



Hamurun malzemesi:

250 gr Un
4 yemek kaşığı Zeytinyağı
1 tatlı kaşığı Tuz
100 ml ılık Su
10 gr Yaş maya

Üzeri için malzeme:

3 yemek kaşığı domates salçası sürülecek kadar kıvamda olacak şekilde yaklaşık 1  yemek kaşığı su ile karıştırılır.
Rende kaşar peyniri
Kekik
Mısır, zeytin, salam, sosis, biber, mısır vs



Un elenerek karıştırma kabına konulur. Ortası çukur yapılır. Bu çukura ılık su ve yaş maya koyulup maya eriyecek kadar yavaşça karıştırılır. 10 dk sonra tuz ve zeytinyağı da ilave edilip hamur yoğurulmaya başlanır.

1 saat kadar mayalanmaya bırakılır. Iki katı kadar hacim aldığında mayalanması olmuştur.

Fırın 220 dereceye ısıtılır.

Hamur ikiye bölünüp fırın kağıdı üstüne alınır. (Isterseniz tek seferde tek bir tepsiye de yapabilirsiniz tabi ki!) Merdane ile istenilen kalınlıkta açılır.


Üzerine domates sosu ya da sulandırılmış salça sürülür. Isteğe bağlı kekik serpilir. Bol kaşar peyniri ve diğer malzemeler koyulup sıcak fırına verilir. Yaklaşık 15 dk sonra pizza fırından alınır.

2 yorum:

  1. çok güzel bir pizza tarifi aynı dominos pizza tarifne benziyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Gerçekten hazır pizzalar gibi güzel oluyor.

      Sil