14 Mart 2018 Çarşamba

YULAFLI ve FINDIKLI ŞEKERSIİZ KURABIYE

Özel bir hastalık gibi sebep olmadıkça her şeyden kararında tüketmek taraftarıyım. Bir şey ne kadar kısıtlanırsa üzerinde oluşan baskı yüzünden ona olan istek de o kadar artıyor.

Ben o yüzden şekeri tamamen hayatımızdan çıkarmaya çalışmıyorum. Ama onu kontrollu kullanmak istiyorum. Yani beslenme düzenimizi kendi içinde bir dengede tutuyorum. Arada rafine şekersiz tarifler de yapıyorum.

Geçenlerde daha önce yapıp yayınladığım bu tarif aklıma düştü. Daha önce fındık unu yerine tam buğday unu kullanmıştım. Ölçüleri biraz farklıydı. Bu sefer fındık ile yapmak istedim.





Bu arada, burada satılan turna yemişleri şekerli oluyor. Ben kurabiyeye ilave etmedim ama onlarda mecburen vardı. Bunu belirtmeliyim. Tabi ki onun yerine kuru üzüm veya başka kuru meyve kullanılabilir.

Bir de kurabiyelerde muz olduğu için serin bir yerde saklanması ve bir kaç gün içinde tüketilmesi iyi olur. Ya da yarım ölçüyle hemen yenip tüketilecek şekilde yapabilirsiniz.








2 adet  olgun Muz
2 Yumurta
125 gr yumuşak Tereyağı
Bir tutam Tuz
200 gr Yulaf ezmesi
100 gr Fındık unu
100 gr kuru Turna yemişi (Cranberry)
50 gr Badem unu
2 silme çay kaşığı Kabartma tozu
Tarçın

Fırını 180 derecede ısıtın.

Muz, yumurta, tereyağı ve tuzu krem gibi olana kadar çırpın. Diğer kalan malzemeleri bu karışıma katıp karıştırın. Çok yumuşak bir hamur olacak.

Fırın kağıdı serilmiş tepsiye varsa dondurma kaşığı ile yoksa 2 kaşık yardımıyla şekil vererek dizin ve yaklaşık 15 dk pişirin.

Kurabiyeler çok yayılmıyor. Ben iki tepsi de pişirdim ama biraz aralıklı dizerek bir tepsiye de sığdırılabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder